De Grote Clubactie, verenigingen weten waarom!
14 mei 2021
“Als communicatiemedewerker zorg ik ervoor dat er content wordt gecreëerd voor en door verenigingen.”
“We merken dat vooral de jongere leden het erg leuk vinden om langs de deuren te gaan om loten te verkopen.”
“De Grote Clubactie zorgt voor extra leden!”
“Van de opbrengst kunnen we één keer per jaar naar de dierentuin of een museum.”
“Het is sowieso een mooie aanvulling op onze clubkas!”
Dit zijn een paar kreten uit verhalen van verenigingen. De verhalen en tips die we ophalen bij diverse clubs kunnen van meerwaarde zijn voor verenigingen die nog hard op zoek zijn naar extra inkomsten.
Verhalen van deelnemers zijn belangrijk. Als Grote Clubactie kunnen we alle voordelen zelf benoemen maar eigen ervaringen van deelnemende verenigingen geven een nieuwe club vaak toch net meer inzicht en vertrouwen. Op deze manier willen we het voor bestuursleden, vrijwilligers en trainers makkelijker maken om de actie te introduceren op de club.
Elk jaar gaan we op bezoek bij verenigingen om verhalen en beelden te verzamelen. Als communicatiemedewerker zorg ik ervoor dat er content wordt gecreëerd in de vorm van video’s en succesverhalen voor en door verenigingen. Tijdens de jaarlijkse fotoshoot worden de campagnebeelden geschoten ter promotie van de Grote Clubactie. De campagnebeelden zijn zo divers mogelijk, zo laten we zien dat iedereen mee kan doen met de Grote Clubactie. Van loten verkopen aan de deur bij opa of oma tot een persoonlijke verkooplink versturen via WhatsApp, alles komt in beeld.
“Grote of kleine verenigingen, hoge of lage opbrengsten, we zien dat elke vereniging een inspiratie kan zijn voor nieuwe verenigingen om mee te doen.”
Veel verenigingen vertellen graag over hún clubactie. Wij geven ze graag een podium, bijvoorbeeld in de nieuwe campagne “Wat te doen met je Clubactie poen?”. Tijdens deze campagne ga ik elke maand bij een vereniging op bezoek om te kijken én filmen wat ze met hun opbrengst hebben gedaan. Grote of kleine verenigingen, hoge of lage opbrengsten, we zien dat elke vereniging een inspiratie kan zijn voor verenigingen die op zoek zijn naar extra inkomsten voor hun clubkas.
“Het is leuk om te lezen hoe verenigingen hun Clubactie inzetten om extra inkomsten te genereren.”
Niet alleen de campagne, maar ook het verzamelen en schrijven van succesverhalen is een goed middel om verenigingen te laten zien wat er mogelijk is met de Grote Clubactie. Aan het einde van het jaar, wanneer de actie (bijna) is afgerond, verzamelen we zoveel mogelijk verhalen bij verenigingen. Sommige hebben op een ludieke manier loten verkocht, andere hebben een hoge opbrengst behaald of een mooi doel gerealiseerd. Het is leuk om te lezen hoe verenigingen hun Clubactie inzetten om extra inkomsten te genereren. En om daar uiteindelijk een succesverhaal over te mogen schrijven is voor mij de kers op de taart.
Van elk bijzonder moment dat plaatsvindt tijdens de Grote Clubactie, wordt een leuke video gemaakt. Misschien heb je een van de video’s wel voorbij zien komen het afgelopen jaar. Een paar van deze bijzondere momenten zijn bijvoorbeeld: de trekking van de loterij, het uitreiken van de hoofdprijs, het bezoeken van ‘de club van het jaar’, maar ook het uitreiken van de Nintendo-Switch aan de winnaar van de Kids-verkoopwedstrijd. Deze video’s worden onder andere gemaakt om de (deelnemende) verenigingen te betrekken bij de Grote Clubactie. Maar onderaan de streep doen verenigingen natuurlijk mee om extra inkomsten te genereren voor hun club. En met een opbrengst van 9,5 miljoen afgelopen jaar, is de Grote Clubactie voor veel clubs een zeer succesvolle methode om de clubkas te spekken.
“Als communicatiemedewerker zorg ik ervoor dat er content wordt gecreëerd voor en door verenigingen.”
Dit zijn een paar kreten uit verhalen van verenigingen. De verhalen en tips die we ophalen bij diverse clubs kunnen van meerwaarde zijn voor verenigingen die nog hard op zoek zijn naar extra inkomsten.
Verhalen van deelnemers zijn belangrijk. Als Grote Clubactie kunnen we alle voordelen zelf benoemen maar eigen ervaringen van deelnemende verenigingen geven een nieuwe club vaak toch net meer inzicht en vertrouwen. Op deze manier willen we het voor bestuursleden, vrijwilligers en trainers makkelijker maken om de actie te introduceren op de club.
Elk jaar gaan we op bezoek bij verenigingen om verhalen en beelden te verzamelen. Als communicatiemedewerker zorg ik ervoor dat er content wordt gecreëerd in de vorm van video’s en succesverhalen voor en door verenigingen. Tijdens de jaarlijkse fotoshoot worden de campagnebeelden geschoten ter promotie van de Grote Clubactie. De campagnebeelden zijn zo divers mogelijk, zo laten we zien dat iedereen mee kan doen met de Grote Clubactie. Van loten verkopen aan de deur bij opa of oma tot een persoonlijke verkooplink versturen via WhatsApp, alles komt in beeld.
Veel verenigingen vertellen graag over hún clubactie. Wij geven ze graag een podium, bijvoorbeeld in de nieuwe campagne “Wat te doen met je Clubactie poen?”. Tijdens deze campagne ga ik elke maand bij een vereniging op bezoek om te kijken én filmen wat ze met hun opbrengst hebben gedaan. Grote of kleine verenigingen, hoge of lage opbrengsten, we zien dat elke vereniging een inspiratie kan zijn voor verenigingen die op zoek zijn naar extra inkomsten voor hun clubkas.
Niet alleen de campagne, maar ook het verzamelen en schrijven van succesverhalen is een goed middel om verenigingen te laten zien wat er mogelijk is met de Grote Clubactie. Aan het einde van het jaar, wanneer de actie (bijna) is afgerond, verzamelen we zoveel mogelijk verhalen bij verenigingen. Sommige hebben op een ludieke manier loten verkocht, andere hebben een hoge opbrengst behaald of een mooi doel gerealiseerd. Het is leuk om te lezen hoe verenigingen hun Clubactie inzetten om extra inkomsten te genereren. En om daar uiteindelijk een succesverhaal over te mogen schrijven is voor mij de kers op de taart.
Van elk bijzonder moment dat plaatsvindt tijdens de Grote Clubactie, wordt een leuke video gemaakt. Misschien heb je een van de video’s wel voorbij zien komen het afgelopen jaar. Een paar van deze bijzondere momenten zijn bijvoorbeeld: de trekking van de loterij, het uitreiken van de hoofdprijs, het bezoeken van ‘de club van het jaar’, maar ook het uitreiken van de Nintendo-Switch aan de winnaar van de Kids-verkoopwedstrijd. Deze video’s worden onder andere gemaakt om de (deelnemende) verenigingen te betrekken bij de Grote Clubactie. Maar onderaan de streep doen verenigingen natuurlijk mee om extra inkomsten te genereren voor hun club. En met een opbrengst van 9,5 miljoen afgelopen jaar, is de Grote Clubactie voor veel clubs een zeer succesvolle methode om de clubkas te spekken.
Is jouw vereniging ook op zoek naar “Geld” om de clubkas te spekken, neem dan ook deel aan de Grote Clubactie. De lotenverkoop start pas in september, maar een goede voorbereiding begint nu en levert absoluut resultaat op.