“Wij inspireren en informeren je graag zodat jij als Grote Clubactie coordinator zo makkelijk en succesvol mogelijk de actie kan inzetten op jouw vereniging.”

Anniek SchaapCommunicatie Manager

“Wij inspireren en informeren je graag zodat jij als Grote Clubactie coordinator zo makkelijk en succesvol mogelijk de actie kan inzetten op jouw vereniging.”

Anniek SchaapCommunicatie Manager

Wanneer je bij een club of vereniging zit is, naast het uitoefenen van jouw favoriete sport of hobby, het sociale aspect een belangrijk onderdeel van het verenigingsleven. Bij teamsporten spreekt dat misschien voor zich maar ook bij individuele sporten is het heel erg fijn om onderdeel te zijn van een club.

Het afgelopen jaar hebben we dat gevoel van saamhorigheid veel moeten missen. We werden geconfronteerd met diverse beperkingen en moesten creatieve oplossingen vinden om de ‘teamspirit’ te bewaren en in contact te blijven met elkaar. Gelukkig gaan we nu stapje voor stapje weer terug naar hoe het was.
Na afgelopen jaar weten de leden en de vrijwilligers hoe belangrijk behoud van het verenigingsleven is. De Grote Clubactie is voor veel clubs daarom ook een belangrijke actie, juist nu!

“Communiceer een leuk en duidelijk doel waarvoor ze zich inzetten”

Leden motiveren

Zodra de Grote Clubactie wordt ingezet gaat iedereen aan de slag. Vrijwilligers coördineren de actie en (jeugd)leden gaan langs de deuren en zetten alle socialmediakanalen in om zoveel mogelijk op te halen voor hún club. Onder de verkopers ontstaan competities wie de meeste loten verkoopt en daar zijn ook weer leuke prijzen mee te winnen.
Als we aan verenigingen vragen hoe ze ervoor zorgen dat leden zich betrokken voelen bij de actie geven ze altijd een paar tips aan ons terug:

  1. Communiceer een leuk en duidelijk doel waarvoor ze zich inzetten
  2. Betrek de leden bij de actie, toon en communiceer de tussenstand regelmatig
  3. Organiseer zelf winacties zoals een teamuitje voor het best verkopende team of een leuke middag met springkussens voor bijvoorbeeld iedereen die 10 of meer loten heeft verkocht.

“Om alle jeugdleden te enthousiasmeren kunnen ze in hun eigen online omgeving nu ook badges winnen!”

Verkoop loten en verdien badges

Zodra de verkoop van loten is gestart zijn er leden die zich vanaf moment 1 vastbijten in de actie. Naast extra inkomsten voor de club willen ze de beste lotenverkoper worden van hun team, vereniging of zelfs van heel Nederland.
Om alle jeugdleden te enthousiasmeren kunnen ze in hun eigen online omgeving nu ook badges winnen! Hoe meer loten ze verkopen, hoe meer badges er geactiveerd worden. Daarnaast kunnen ze in hun online omgeving de tussenstand bekijken van hun lotenverkoop, hoe de rest van het team het doet en kunnen ze zien of het doel van de vereniging al behaald is.

Winacties

In de online omgeving voor verkopers hebben ze ook toegang tot alle winacties. De Grote Clubactie zet elk jaar weer leuke acties op om de leden te enthousiasmeren voor de actie. Als lotenverkoper kun je bij de verkoop van 20 loten gebruik maken van de 20-loten-actie. Met de 20-loten-actie krijgen ze leuke kortingen en aanbiedingen voor uitjes en sportkleding. Vanaf 40 verkochte loten kunnen ze zich inschrijven voor de Kids-verkoopwedstrijd. Daarnaast kun je als lotenverkoper ook nog prijzen winnen met je team of met een creatief filmpje op TikTok en Instagram.

“Samen het succes vieren, zorgt voor een positieve afsluiting en daarmee ook weer voor een positieve start voor het jaar daarop.”

Vier het succes

Om de actie goed af te sluiten, krijgen deelnemende clubs in december een cheque met hun opbrengst. De perfecte afsluiter van de actie om deze vervolgens aan iedereen te laten zien die heeft geholpen met het verkopen óf kopen van loten. Ook kunnen verenigingen oorkondes downloaden en uitdelen aan de leden om ze te bedanken voor hun inzet. Samen het succes vieren, zorgt voor een positieve afsluiting en daarmee ook weer voor een positieve start voor het jaar daarop.

Extra inkomsten voor verenigingen

Leden motiveren?  Communiceer jullie doel, hang de lotenmeter op voor de tussenstand en organiseer winacties. Wil je meer weten over de gamification voor verkopers: