Hardlopers bij atleten AV’34 in Apeldoorn
Nog meer verkocht dan in andere jaren
Atletiekvereniging AV’34
Apeldoorn
Sander Roobeek
Coördinator
Online + Verkoopboekjes
Opbrengst 2020 € 2.811,-
80%
van de opbrengst gaat naar de club!
AV’34 realiseerde in 2021 een opbrengst van € 3.394,- met de Grote Clubactie. Lees hieronder hoe ze eerder ook een mooi bedrag ophaalde.
In no time waren de eerste 100 loten de deur uit, bij de pupillen van AV’34 in Apeldoorn. Een vereniging die landelijk bekend staat als een uiterst actieve grote atletiekvereniging. Toen was het pas eind september 2020. Vervolgens hield het niet meer op, zegt pupillencoördinator Sander Robeek. ‘Ons doel voor dit jaar was om het (veel) beter te doen dan vorig jaar. Toen hebben we bijna € 1.500,- opgehaald. Nu zaten we al razendsnel over de € 2.000,- heen.’
De coördinator heeft de afgelopen maanden gezien hoe creatief zijn eigen pupillen te werk gingen. ‘Ze hebben alles ingezet om zoveel mogelijk loten te kunnen verkopen.
Via de aangebrachte QR-codes op hun verkoopboekjes kwamen de verkopen dan op hun eigen naam te staan. Dat was heel succesvol.’ Dat ouders hier en daar met gebruik van de computer thuis een handje hebben geholpen, sluit Robeek niet geheel uit, geeft hij met een gulle lach toe. ‘We hebben het hier immers over pupillen van 6 tot 10 jaar.’
De 200 verkoopboekjes die de vereniging onder de leden had uitgezet met een QR-code liepen op zich al hard. Dat gold echter ook voor de persoonlijke verkooppagina’s die daarnaast zijn ingezet tijdens de Grote Clubactie. ‘We hebben daarmee nog meer kunnen verkopen dan in andere jaren, toen vooral de jongste kinderen langs de deuren gingen met de verkoopboekjes.’
“De persoonlijke verkooppagina’s waren superhandig te gebruiken door de iets oudere jeugd van onze vereniging.”
‘De persoonlijke verkooppagina’s waren superhandig te gebruiken door de iets oudere jeugd van onze vereniging. Daarmee kregen ze een eigen verkooplink die gekoppeld was aan hun eigen naam. Alles wat ze online verkochten, was op die manier te herleiden naar hun eigen e-mailadres. Zo konden we de scores bijhouden. Op sociale media deelden ze vaak hun verkooplink. Dat liep perfect, legt Sander uit.’
De door AV’34 gehoopte verkoopopbrengst was door het gemak van al deze nieuwe digitale vondsten zo snel bereikt, dat het bestuur van de atletiekvereniging nog niet eens een bestemming voor dat geld had kunnen formuleren. ‘We hebben wel gezegd dat dit geld niet op de grote hoop mag belanden, maar dat we het gericht besteden. We zullen het met name steken in nieuwe materialen zodat we de trainingen gevarieerder kunnen aanbieden.’
Ben je nieuwsgierig naar wat de Grote Clubactie voor jouw vereniging kan betekenen?