Hockeyclub GHBS hoogste stijger in provincie Groningen

Hockeyclub GHBS

GRONINGEN – De ene hockeyster verkocht in haar eentje meer dan 100 loten voor de Grote Clubactie en mag de eerste steen leggen. De anderen, senioren van GHBS in Groningen, krijgen een meter bier cadeau, omdat ze samen 72 loten verkochten. Verschil moet er wezen, maar de leden van GHBS in Groningen zorgden er dit jaar gezamenlijk wel voor dat hun club de hoogste stijger in de provincie Groningen werd. Goed voor 3.112 loten, voor de clubkas een extra bijdrage dus van dik 7.500 euro tegenover 2.400 euro het jaar daarvoor. De hockeyers lieten met deze verkoop een geweldige groei zien. Een ‘topprestatie’, aldus de enthousiaste vereniging.

Een meter bier en de eerste steen

Yvette Wiltjer, jong lid van team M8E4, verkocht in haar eentje meer dan 100 loten. Haar team was met 200 loten ook het beste van alle jongste deelnemers. Yvette mag als beloning voor haar grote inzet de ‘eerste steen’ leggen voor het nieuwe clubhuis. ‘Een hele grote eer’. Bij de junioren ging de prijs voor beste verkopers naar meisjes D1. De beide winnende teams mogen een dagje uit. Ze krijgen een reisje naar indoor trampolinepark JumpXL aangeboden door de club. Ook de veteranen van GHBS zetten dit jaar hun beste beentje voor. Veteranen B verkochten gezamenlijk 72 loten. Naast AA-hesjes mogen ze zich de komende weken buigen over een meter bier, bij alle thuiswedstrijden.

Opbrengst provincie Groningen

De deelnemende verenigingen in Groningen verkochten dit jaar voor een bedrag van 270.858 euro aan loten. Van dit totale bedrag gaat 80 procent naar de clubs die meededen aan de Grote Clubactie, naar rato van het aantal door hen verkochte loten.

Clubs verkopen elk jaar meer

De landelijke opbrengst voor de verenigingen is dit jaar bijna 9 miljoen euro geweest. De deelnemende clubs verkopen elk jaar meer loten dankzij de inzet van vooral de eigen jeugdleden. Directeur van de Nationale Stichting Grote Clubactie Frank Molkenboer is dan ook een gelukkig mens. Molkenboer: “De clubs laten zien dat de betrokkenheid van hun leden nog volop leeft. Nederlandse verenigingen tonen aan dat ze prima in staat zijn hun toekomst in eigen hand te nemen”, meent hij. “De ledenparticipatie bij de Grote Clubactie is onverminderd groot.”