Veelgestelde vragen

Heb jij een lot van de Grote Clubactie gekocht? Wat fijn, de vereniging is blij met je steun. Is alles duidelijk? Hieronder vind je de meestgestelde vragen omtrent de Grote Clubactie. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten en neem contact met ons op. We helpen je graag verder.

De Lotchecker

De lotchecker doet het niet
  • De eerste dagen na de trekkingsuitslag kan het zeer druk zijn in de lotchecker waardoor je er niet altijd doorheen komt. Wil je toch direct je lot checken dan kun je ook gebruik maken van de trekkingsuitslag-PDF.
Ik heb € 0,01 cent gekregen
  • Indien er € 0,01 gestort is op uw rekening, afkomstig van de Grote Clubactie, wil dat zeggen dat u een prijs heeft gewonnen in de Grote Clubactie loterij. Bij de omschrijving van deze excasso staat uw winnende lotnummer en controlecode. Deze combinatie heeft u nodig om uw prijs te verzilveren.
Ik heb een lot gekocht, maar ik zie geen afschrijving? Hoe kan dat?
  • Het kan gebeuren dat de vereniging vergeten is uw machtiging te verwerken of dat de lotenverkoper te laat is geweest met het inleveren van het boekje, waardoor de vereniging de machtiging niet meer heeft kunnen verwerken. Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.
Hoe kan het dat ik geen lot heb, maar wel een bedankbriefje?
  • Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar een bedankbriefje. Het lotnummer staat bij de afschrijving op je bankafschrift zodra het bedrag geïncasseerd wordt.
Waar staat mijn lotnummer?
  • Heb je een lot gekocht met eenmalige machtiging via het verkoopboekje of de online verkooplink? Dan tref je het lotnummer aan op het bankafschrift bij de omschrijving van de incasso. Heb je een papieren lot contant gekocht? In dat geval kun je het lotnummer gewoon op je gekochte lot vinden.

Prijzen

Waar staat mijn lotnummer?
  • Heb je een lot gekocht met eenmalige machtiging via het verkoopboekje of de online verkooplink? Dan tref je het lotnummer aan op het bankafschrift bij de omschrijving van de incasso. Heb je een papieren lot contant gekocht? In dat geval kun je het lotnummer gewoon op je gekochte lot vinden.
Wanneer is de trekking?
  • Trekking Grote Clubactie: Op woensdag 11 december 2019 verricht notaris mr. M.E.F. Ploum de trekking van de Grote Clubactie. De trekkingsuitslag wordt donderdag 12 november 2019 op de website bekend gemaakt.
Hoe weet ik of ik prijs heb?
  • Donderdag 12 december 2019, een dag na de trekking, wordt de trekkingsuitslag op de website gepubliceerd. Met behulp van de lotchecker of een PDF-overzicht kun je dan je lot checken.
Ik heb een prijs gewonnen, en nu?
  • Let op: onderstaande uitleg is niet geldig voor de prijzen van Smartphoto en Greetz

Heb je het lot gekocht via eenmalige machtiging? Als je het lot hebt betaald via een eenmalige machtiging, hoef je niets te doen. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis. Wanneer je een geldprijs hebt gewonnen, dan wordt het bedrag op jouw rekening gestort.

Heb je het lot contant betaald? Als je het lot contant hebt betaald, dan heb je een papieren lot ontvangen. Maak een kopie van het lot voor jezelf en stuur het origineel naar: Nationale Grote Clubactie, Postbus 440, 5000 AK Tilburg. Vermeld in een begeleidende brief in blokletters jouw naam en adres. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis. Wanneer je een geldprijs hebt gewonnen, dan wordt het bedrag op jouw rekening gestort.

Heb je met een papieren lot een van de volgende prijzen gewonnen?

• € 100.000,- • Auto Volkswagen up • Reischeque Vacanceselect • Fiets Matrabike • Minicruise New Castle met DFDS voor 4 personen

Stuur dan naast je NAW-gegevens en je originele lot ook een kopie van je identiteitsbewijs mee en je IBAN (IBAN alleen indien je een geldprijs hebt gewonnen).

Prijzen van Greetz en Smartphoto
  • Heb je een prijs van Greetz of Smartphoto gewonnen dan hoef je niets op te sturen. Om je prijs te innen heb je alleen je controlecode nodig.

Heb je het lot gekocht via eenmalige machtiging? Tussen 12 en 16 december heb je van ons een bijschrijving van € 0,01 ontvangen op het rekeningnummer waarvan het lot destijds geïncasseerd is. In de omschrijving van deze bijschrijving kun je de controlecode vinden. Deze controlecode bestaat uit maximaal 7 karakters.

Heb je het lot contant betaald? De controlecode staat links onderaan op je lot naast de barcode. De controlecode bestaat uit maximaal 7 karakters. (Let op: je hoeft je lot bij een prijs van Greetz of Smartphoto dus niet op te sturen naar de Grote Clubactie)

Loten kopen

Wanneer vinden de incasso’s plaats van verkochte loten?
  • Verkochte loten kunnen vanaf 14 september tot begin december 2019 worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.
Hoe kan het dat ik geen lot heb, maar wel een bedankbriefje?
  • Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar staat het lotnummer op je bankafschrift.
Hoe lang is mijn lot geldig?
  • Loten van de Grote Clubactie zijn één jaar geldig. De loten van 2019 zijn geldig tot en met 11 december 2020. (De loten van 2018 zijn geldig tot en met 12 december 2019.)
Ik heb de incasso per ongeluk gestorneerd
  • Heb je loten gekocht van een vereniging tijdens de Grote Clubactie, maar per ongeluk de incasso gestorneerd? Je kunt dan opnieuw online loten kopen en zo alsnog een vereniging steunen!

Hoe doe je dit? Ga naar de online verkooppagina, vul hier in van welke vereniging (en eventueel van welke verkoper) je loten wilt kopen en laat je persoonlijke gegevens achter. Bevestig vervolgens de aankoop en ontvang direct hierna je gekochte loten in je mail. Makkelijk en snel! Je kunt tot en met 2 december een lot kopen via de online verkooppagina. Na 2 december 2019 is het niet meer mogelijk om dit jaar online een vereniging te steunen. De online verkoopomgeving is weer beschikbaar vanaf de start van de Grote Clubactie in 2020.

Niet-thuis kaartje

Ik heb een niet-thuiskaartje ontvangen. En nu?
  • De verenigingen hebben de mogelijkheid om deze kaartjes in de brievenbus te doen als er niemand thuis is. Zo kun je alsnog de lokale vereniging steunen en online een lot kopen. Volg hiervoor de stappen op het kaartje.
Hoe kan ik de QR-code scannen?
  • De nieuwste smartphones hebben tegenwoordig de mogelijkheid om direct vanuit de camera-functie een QR-code te scannen. Hier heb je dus geen aparte QR-code scanner App voor nodig. Je kunt ook direct gaan naar www.clubactie.nl/gemist.
Ga ik met de QR-code ook betalen?
  • Nee, de QR-code dient alleen als link naar het webformulier om een lot te kopen en de vereniging te steunen. De betaling van een lot gaat via een eenmalige machtiging en dus niet via internetbankieren.