De Grote Clubactie

Supporter van de mooiste momenten

Organisatie

Nationale Stichting Grote Clubactie helpt verenigingen en instellingen in heel Nederland hun doelen te verwezenlijken door middel van een jaarlijkse loterij. Onze organisatie is in 1972 in Tilburg opgericht door Pierre Claessens, chef-redacteur bij het toenmalige Nieuwsblad van het Zuiden en bestaat dus al meer dan 45 jaar.

Onze missie

De Grote Clubactie bouwt mee aan een gezond verenigingsleven in Nederland, omdat we geloven in de kracht en maatschappelijke waarde van vitale verenigingen. Met een loterij en ondersteunende voorzieningen van de Grote Clubactie helpen we verenigingen in sport, hobby en cultuur hun ledenparticipatie en hun financiële positie versterken.

Onze visie

Verenigingen hebben het moeilijk: tijd en geld zijn schaars door minder leden en minder fondsen. Tegelijkertijd zien we de hang naar verbondenheid, rondom een gemeenschappelijk gedeelde interesse. Daarin kunnen en zullen verenigingen een belangrijke rol blijven spelen en zien we de Grote Clubactie als een belangrijk hulpmiddel voor die verenigingen.

Doelstelling

De Grote Clubactie bestaat inmiddels 46 jaar. Als organisatie houdt je het zo lang vol als je kwaliteit blijft leveren, maar vooral ook als je blijft meebewegen met wat er in de maatschappij gebeurt, op het menselijke vlak, op verenigingsniveau en in technologische ontwikkelingen. We stellen het bestaansrecht en het voortbestaan van de Grote Clubactie veilig als we (blijven) aansluiten op wat clubs en verenigingen, maar ook lotenkopers, van ons verwachten. En als we gebruik maken van moderne en technologische mogelijkheden om ons daarin te ondersteunen. De loterij van de Grote Clubactie is met de SupportActieloterij het hart van de Nationale Grote Clubactie. De loterijen kunnen niet worden uitgevoerd zonder de (technische) infrastructuur die is ondergebracht bij de Nationale Serviceorganisatie Fondsenwerving (NSOF), de zusteronderneming van de Nationale Grote Clubactie BV. Tot nu toe werd deze (maatwerk-) infrastructuur uitsluitend gebruikt door de Grote Clubactie en de Supportactie. Met de keuze voor een nieuwe, generiek toepasbare infrastructuur wordt het mogelijk om ook andere loterijen te bedienen. Ook daarvoor zijn ambities geformuleerd, die in tijd en snelheid nauw samenhangen met de ontwikkelingen binnen de Grote Clubactie.

Groot(s) door eenvoud

De Grote Clubactie 2.0 staat voor groots door eenvoud, in ons aanbod, in onze communicatie en in onze organisatie. Met een aanbod dat het voor clubs, lotenverkopers én lotenkopers eenvoudig maakt om deel te nemen aan de loterij(en), verwachten we een groei in deelnemende clubs én verkochte loten. Die groei stimuleren we door onze communicatie eenvoudig en effectief te houden, met heldere informatie en ondersteuning, via kanalen op een manier die past bij ons, de clubs en alle andere betrokkenen. Onze kleinschalige organisatie blinkt uit in grootsheid door goede samenwerkingsverbanden, onze betrokkenheid bij de clubs en de eenvoud in onze processen. Eenvoud die (mede) mogelijk gemaakt wordt door de technische voorzieningen die door NSOF worden gefaciliteerd. Van eenmalig binden naar structureel verbinden Met deze strategie zetten we in op de transformatie van de Grote Clubactie van incidenteel binden naar structurele verbindingen. Waar we jaarlijks veel (moeten) investeren in het eenmalig binden van verenigingen aan de actie, zetten we nu in op permanente verbindingen met zowel clubs als lotenkopers.

Marktgeoriënteerde organisatie

Het kader voor deze strategie wordt gevormd door de al eerder ingezette koers naar de marktgerichte organisatie die we willen en moeten zijn. Dat betekent dat we de markt en haar behoeften kennen en daar tijdig en flexibel op inspelen met passend aanbod (productmanagement). We kennen het deelname- en lotenpotentieel en weten onze doelgroepen efficiënt en effectief te bereiken om dat potentieel om te zetten naar (voorspelbare) deelname en lotenverkoop (marktbewerking). We zijn de professionele organisatie die verenigingen en externe loterijen klant- en servicegericht ondersteunt en bedient.

Nationale Stichting Grote Clubactie

-

Bezoekadres

Apennijnenweg 16, 5022 DV Tilburg

Postadres

Postbus 440, 5000 AK Tilburg

Telefoon

013 – 455 28 25

E-mail

info@clubactie.nl

SBI-code: 88999 | RSIN-nr: 009581686

Heb je vragen over de Grote Clubactie? Neem dan contact op met onze servicedesk. Wij staan voor je klaar!

Beloningsbeleid

De Grote Clubactie kent een beloningsbeleid. Ben je benieuwd hoe dit in z'n werk gaat? Lees ons beloningsbeleid

-

Vergunning

De Kansspelautoriteit heeft aan Stichting Samenwerkende Non-profit Loterijen (SNL), waarvan de Grote Clubactie/SupportActie onderdeel is, een vergunning verleend op 6 december 2016 onder kenmerk: 10293. Deze vergunning is geldig voor de periode van 1 januari 2017 tot en met 31 december 2021. Voor meer informatie: www.ssnl.nl “Speel bewust, 18+.”