Veelgestelde vragen

Hier vindt u de meestgestelde vragen van andere verenigingen, lotenkopers en kopers. Staat uw vraag er niet tussen? Laat het ons weten!

Aanmelden

Hoe kan een vereniging zich inschrijven voor de Grote Clubactie?

Een vereniging kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.

Hoe kan ik de Clubactie het beste organiseren?

Om uw Clubactie succesvol te laten verlopen, heeft de Grote Clubactie een Stappenplan gerealiseerd. Deze vindt u hier.

Hoe groot moet een vereniging zijn om mee te kunnen doen aan de Grote Clubactie?

De grootte van een vereniging maakt niet uit.

Organiseren

Wanneer wordt het bedrag van mijn clubbestelling afgeschreven?

Binnen 21 dagen na het doorgeven van een bestelling.

Waar kan ik een factuur voor een Superlot vinden?

U kunt een factuur voor het Superlot (voor zowel eenmalige machtiging als contant) vinden onder de 'Downloads' in Mijn Grote Clubactie. Log in op onze website met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klik op 'Downloads'.

Hoe te handelen in geval van een mislukte incasso?

Wat betekenen de volgende statussen?
- Vinkje: Als u achter een ingevoerd verkocht lot (bij status) een vinkje ziet staan, dan is de incasso gelukt.
- Klokje: Staat de status op een klokje, dan is de incasso ‘in behandeling’.
- Kruisje: Staat de status op een kruisje, dan is de incasso mislukt. Ga met uw muis op het kruisje staan (klikken niet nodig). U ziet dan de reden waarom de incasso mislukt is.

Bij mislukte incasso; wat houdt de reden in?
Bij ‘Hoe werkt het?’ helemaal bovenaan de pagina rechts naast ‘Verkochte loten’, kunt u zien wat de incassoreden inhoudt. Ziet u, bij de reregistreerde aankoop, niets als u met uw muis op het kruisje gaat staan (klikken is niet nodig), dan is er mogelijk iets anders aan de hand. Neem dan contact op met onze service desk: 013 455 28 25.

Nieuwe incassopoging?
Als een incasso mislukt is (u ziet bij status, als u op het kruisje gaat staan met uw muis, een reden staan), dan wordt er geen nieuwe incasso-poging gedaan. U dient zelf het verkochte lot opnieuw in te voeren, bijvoorbeeld met een nieuw rekeningnummer (als het rekeningnummer niet juist is). Dit ligt uiteraard aan de soort melding die u krijgt.

Loten verkopen

Wij verkopen nu loten via eenmalige machtiging en/of contante verkoop. Is het ook mogelijk om online loten te verkopen?

Ja, dat is mogelijk. U kunt in dit geval gratis gebruik maken van de online lotenverkoop door met uw inloggegevens in te loggen op de website. Vervolgens gaat u naar ‘Mijn Grote Clubactie’ en klikt u op Online Verkoop. Hier kunt u de online verkoop organiseren.

Is het ook mogelijk om de contante verkoop te registreren? Zo ja, hoe?

Nee, het is niet mogelijk om contante loten te registreren in Mijn Grote Clubactie, omdat deze loten niet via eenmalige incasso worden geïncasseerd. Alleen verkochte contante Superloten, eenmalige machtigings-Superloten en eenmalige machtigings-loten dienen geregistreerd te worden bij 'Verkochte loten' in Mijn Grote Clubactie.

Kan een verkoper zelf zien hoeveel loten hij/zij heeft verkocht met de online methode?

Nee, een verkoper kan, via zijn eigen online verkooppagina, niet zelf zien hoeveel loten hij/zij heeft verkocht via de online methode van de Grote Clubactie. Het aantal verkochte loten kan hij/zij wel opvragen bij de clubcoördinator van de vereniging.

Loten kopen

Hoe kan ik een lot kopen?

Vaak is er wel een vereniging uit uw buurt die met loten langs de deuren gaat. Bent u nog niet benaderd? Dan kunt u een vereniging in uw buurt benaderen, met de vraag of ze meedoen aan de Grote Clubactie. Is het antwoord positief, dan kunt u bij hun een lot kopen. De Grote Clubactie verkoopt enkel loten via haar verenigingen. Het is niet mogelijk direct van de Grote Clubactie een lot te kopen.

Kan ik meespelen in de Grote Clubactie-loterij met een buitenlands IBAN?

Ja, personen woonachtig in Nederland met buitenlandse IBAN-rekening mogen meespelen met onze loterij. Op onze huidige machtigingsformulieren en op onze website kunnen echter geen BIC-nummers worden ingevoerd. De BIC-nummers hebben wij nodig om van een buitenlands rekeningnummer te kunnen incasseren. Als tijdelijke oplossing willen we daarom vragen om de ingevulde machtiging (met NAW-gegevens) met het BIC-nummer en het IBAN-nummer naar ons te mailen op info@clubactie.nl. Vergeet niet om het registratienummer en/of de naam van de club waarvoor wordt meegespeeld te vermelden. Wij verwerken de machtiging dan in ons systeem. Woont u in het buitenland en heeft u een Nederlands IBAN? Dan kunt u niet meespelen in onze loterij. In onze vergunning is vastgesteld dat alléén mensen (18+), die woonachtig zijn in Nederland, mogen meespelen in de loterij.

Wanneer vindt de trekking van de Grote Clubactie loterij plaats?

De trekking vindt plaats op 13 december 2017.

Prijzen

Waar kan ik kijken of ik prijs heb?

Klik hier om te kijken of u een prijs gewonnen heeft in de loterij van de Grote Clubactie 2016.

Waar staat de trekkingsuitslag?

klik hier voor de trekkingsuitslag van 2016.

Waar vind ik mijn lotnummer?

Wanneer u een lot contant heeft gekocht dan ontvangt u direct een fysiek lot of komt de verkoper het op een later moment afgeven. Op dat fysieke lot staat het lotnummer. Als u een lot heeft gekocht met eenmalige machtiging dan staat het lotnummer op uw bankafschrift in de omschrijving van de incasso.

Overige vragen

Waar kan ik de statistieken zien over o.a. de hoeveelheid verkochte loten?

U kunt de Statistieken inzien door in te loggen op onze website. U komt dan in 'Mijn Grote Clubactie' terecht, de online inlogomgeving van de Grote Clubactie. In het uitrolmenu rechts bovenaan, klikt u op 'Statistieken'. Daar kunt u de statistieken bekijken. Wilt u uitleg hierbij? Bel (013 455 28 25) of mail (info@clubactie.nl) ons dan even.

Hoe kan ik het rekeningnummer van mijn vereniging wijzigen in 'Mijn Grote Clubactie'?

Heeft u nog géén bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2016?
Dan kunt u het rekeningnummer van uw vereniging eenvoudig wijzigen als u een eerste bestelling plaatst. U past dan in de bestelprocedure (bij betaalgegevens, bij stap 2) de tenaamstelling en het rekeningnummer aan en klikt op 'bestelling versturen'. Het rekeningnummer is dan direct aangepast in ons systeem. U ziet het juiste rekeningnummer vervolgens ook terug bij uw 'Clubgegevens' in uw inlogomgeving.

Heeft u al een bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2016?
Om het rekeningnummer van uw vereniging te wijzigen na het plaatsen van een bestelling, kunt u mailen naar info@clubactie.nl. Vergeet daarbij niet om een bewijs van het betreffende rekeningnummer toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie/scan van uw bankafschrift waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Het team van de Grote Clubactie zal na controle de wijziging doorvoeren en de wijziging aan u bevestigen.

Waar kan ik een factuur voor een Superlot vinden?

U kunt een factuur voor het Superlot (voor zowel eenmalige machtiging als contant) vinden onder de 'Downloads' in Mijn Grote Clubactie. Log in op onze website met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klik op 'Downloads'.

Doe mee! Schrijf direct uw vereniging in

Net als ruim 6.000 andere clubs uit heel Nederland.

Schrijf uw vereniging in

Staat uw vraag er niet bij?


Bel of mail ons.
Wij staan voor u klaar!

Servicedesk
Liever telefonisch contact?
Bel 013-4552825