Heb je een vraag?
Bekijk hier de veelgestelde vragen.
Bekijk hier de veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen over deelname aan de Grote Clubactie:
Veelgestelde vragen over deelname aan de Grote Clubactie:
De start van de actie is op zaterdag 21 september 2024 en kunnen er loten worden verkocht. Eerder starten is niet toegestaan. Je hebt circa 6 weken de tijd om loten te verkopen. De trekking is op 19 november 2024. Houd de Clubactie agenda goed in de gaten voor belangrijke datums.
Je kunt je vereniging aanmelden via clubactie.nl/inschrijven. Telefonisch aanmelden kan natuurlijk ook via 013-455 28 25. Na inschrijving ontvang je van ons een e-mail met inloggegevens. Vervolgens kun je de actie opzetten in Mijn Grote Clubactie.
Inschrijven kan altijd. Ons advies is om je uiterlijk 3 weken voor aanvang van de actie in te schrijven en jullie verkoopmateriaal te bestellen. Zo heb je alles op tijd binnen om op de landelijke startdatum van start te gaan. Je kunt ook na aanvang van de start nog inschrijven (en bestellen). Jullie verkoopperiode is dan alleen iets korter.
Een lot kost €3,- per stuk. Hiervan gaat 80% naar jullie clubkas. Dat is € 2,40 per lot! Met de handige rekentool bekijk je wat jullie ongeveer kunnen ophalen met de Grote Clubactie.
Er zijn 5 verkoopmethodes beschikbaar: Verkoopboekjes, Verkoopkaarten, Verkooppagina’s, Superloten en Papieren loten. Maak gebruik van onze Keuzehulp om te bepalen welke methodes het beste bij jouw vereniging passen.
Het bestellen van verkoopmateriaal gaat via ‘Mijn Grote Clubactie‘. Gebruik je inloggegevens om in te loggen. Hier ga je naar ‘Kies je verkoopmethodes’ en klikje op ‘plaats bestelling’. Naast het bestellen van fysieke verkoop- en promotiematerialen ‘bestel’ je hier de verkooppagina wanneer je er voor kiest alleen online loten te verkopen.
De eerste bestellingen worden vanaf 7 september bezorgd. Zo heb je ruim de tijd om verkoopboekjes, kaarten en/of loten uit te delen en alles voor te bereiden.
(Na)bestellen kan natuurlijk ook tijdens de actie. De bestelling zal dan binnen 3 werkdagen worden geleverd.
Deelname is gratis. Bij de 1e bestelling rekenen we geen handling- en verzendkosten en zijn de eerste 100 verkoopboekjes of verkoopkaarten gratis. Pas wanneer je hogere oplages en extra promotiemateriaal bestelt, betaal je hiervoor. Bij een 2e bestelling rekenen we wel handling- en verzendkosten. Dit is maximaal € 9,50 per bestelling.
Bij de eerste bestelling vragen we een borg van € 10,- voor deelname aan de actie. Deze krijg je, wanneer je minimaal 20 loten hebt verkocht, na afloop van de actie weer terug.
De Grote Clubactie is bedoeld voor verenigingen, stichtingen en instellingen, welke actief zijn op het gebied van recreatie, geestelijke en lichamelijke ontwikkeling (sport), kunst, cultuur of enige andere vorm van nuttige vrijetijdsbesteding waarbij het verenigingskarakter de boventoon voert. Middels de verkoop van loten kunnen deze organisaties extra inkomsten ophalen ter ondersteuning van hun activiteiten en (verenigings)doelen.
De Grote Clubactie is niet bedoeld voor het werven van gelden voor religieuze of politieke organisaties en/of activiteiten.
Veelgestelde vragen voor het organiseren van jullie Grote Clubactie:
Veelgestelde vragen voor het organiseren van jullie Grote Clubactie:
Als coördinator organiseer je de Clubactie voor jouw vereniging. Als coördinator krijg je toegang tot Mijn Grote Clubactie vanwaar je jullie actie beheert. We hebben een Stappenplan voor je gemaakt zodat je precies weet wat je kunt doen om een succesvolle actie te draaien.
Wanneer je deelneemt aan de Grote Clubactie, ontvang je van ons inloggegevens voor een online omgeving: Mijn Grote Clubactie. Hier beheer en coördineer je eenvoudig jullie actie. Je personaliseert je verkooppagina, plaatst hier bestellingen en maakt voor iedereen een eigen verkooppagina aan. Ook heb je gedurende de verkoop inzicht in het aantal verkochte loten en zie je tussenstanden.
De gegevens die in deze omgeving staan, zijn alleen in te zien door degene die inloggegevens bezitten. Er is één hoofdgebruiker en deze persoon kan tot maximaal 3 andere gebruikers toevoegen. Zo kun je de taken verdelen en je hoeft dus niet alles alleen te doen.
Klik hier en vul jouw e-mailadres in. Je ontvangt binnen 5 minuten een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Er zijn persoonlijke verkooppagina’s voor jullie lotenverkopers beschikbaar. Zo verkopen ze uit eigen naam loten, dat maakt het nog persoonlijker . Daarnaast kunnen ze inloggen op hun eigen verkooppagina. Hier zien ze o.a. een online lotenmeter, zijn er badges te verdienen en zien ze tips & tricks voor een succesvolle verkoop. Voor meer info kijk je op clubactie.nl/lotenmeter.
Zodra je een bestelling hebt geplaatst en je deelname dus hebt bevestigd, zijn jullie automatisch al te vinden op de algemene verkooppagina.
Om voor ieder lid een persoonlijke verkooppagina aan te maken, voeg je jullie verkopende leden toe in Mijn Grote Clubactie. In jullie persoonlijke omgeving wordt er vervolgens voor iedere verkoper een verkooplink en een QR-code aangemaakt. Je kunt nu ook QR-code sticker printen en deze op je verkoopboekjes en/of verkoopkaarten plakken.
Voor de actie van 2024 geldt: eind december 2024 ontvangen jullie de totaalopbrengst van al jullie verkochte loten. De eventuele opbrengst van papieren loten hebben jullie direct na verkoop al in bezit.
De ingeleverde (ingevulde) verkoopboekjes dien je 14 maanden te bewaren. Machtigingen kunnen namelijk nog 14 maanden worden opgevraagd door de betreffende koper. Heb je met de actie van 2023 meegedaan? Dan bewaar je de verkoopboekjes dus t/m januari 2025. Doe je mee met de actie van 2024? Dan bewaar je de verkoopboekjes t/m eind januari 2026.
Wij organiseren altijd een aantal winacties voor jullie leden. Zo hebben we de Grote Clubactie Medaille voor iedereen die 25 of meer loten verkoopt, is er een Kids-verkoopwedstrijd en dit jaar hebben we ook een kleurwedstrijd en een game om te spelen. Meer info en meedoen met de acties kan via deze pagina: www.clubactie.nl/lotenverkopers/win-acties
Veelgestelde vragen over gegevens van leden en kopers
Veelgestelde vragen over gegevens van leden en kopers:
Deze gegevens zijn alleen voor jou als vereniging zichtbaar en toegankelijk via jullie persoonlijke inloggegevens. Op de online verkooppagina worden jullie leden alleen met voornaam en eerste letter van de achternaam getoond zodat een lotenkoper kan kiezen van wie hij of zij een lot koopt. De naam van de verkoper staat wel op het bankafschrift van de koper, zodat de lotenkoper weet van wie hij/zij een lot heeft gekocht.
Een e-mailadres is nodig om de koper een lotnummer toe te sturen en op de hoogte te brengen indien ze in de prijzen zijn gevallen. Bij het invullen van een machtigingsformulier met pen in een verkoopboekje is een e-mailadres niet verplicht. Ze kunnen dus zelf bepalen of ze een e-mailadres willen delen. Wij gaan de kopers geen e-mails sturen anders dan met het lotnummer, de trekkingsuitslag en eventueel een storneringsmelding.
Wil je meer weten hierover? Kijk dan voor een uitgebreide toelichting op clubactie.nl/gegevens
Als vereniging hoeft u zelf geen vergunning aan te vragen voor het verkopen van loten. De Kansspelautoriteit heeft aan de Grote Clubactie een vergunning verleend op 6 oktober 2021 voor de duur van 5 jaar. Deze vergunning is geldig voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2026. Voor meer informatie zie: www.ssnl.nl
Kijk voor de algemene voorwaarden op onze website. Hier tref je onder andere ook het deelnemersreglement, Deelnamevoorwaarden GDO (Goede Doelen Organisatie) en Privacy voorwaarden aan.
Hebben jouw leden of de kopers vragen over de actie?
Apennijnenweg 16
5022 DV Tilburg
013 – 455 28 25
info@clubactie.nl
www.clubactie.nl
Bereikbaarheid
Ma t/m vrij
9.00 tot 17.00