Veelgestelde vragen

Hier vind je de meestgestelde vragen van verenigingen, lotenverkopers en kopers. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten.

Aanmelden

Hoe kan een vereniging zich inschrijven voor de Grote Clubactie?

• Een vereniging kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.

Hoe groot moet een vereniging zijn om mee te kunnen doen aan de Grote Clubactie?

• De grootte van een vereniging maakt niet uit. Zowel grote als kleine verenigingen doen mee aan de Grote Clubactie.

Is een KvK-nummer nodig om deel te nemen aan de Grote Clubactie?

• Nee, een KvK-nummer is niet nodig.

Organiseren

Hoe lang moet ik de verkoopboekjes bewaren?

• Verkoopboekjes dien je, wettelijk bepaald, een jaar te bewaren. De verkoopboekjes van 2018 dien je te bewaren t/m 12 december 2019.

Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik deze opvragen?

• Heb je jouw inloggegevens niet meer? Bel 013 - 455 28 25 of mail naar info@clubactie.nl. Vermeld wél altijd, indien mogelijk, je registratienummer.

Hoe kan ik het rekeningnummer van mijn vereniging wijzigen in 'Mijn Grote Clubactie'?

• Heb je nog géén bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2019? Dan kun je het rekeningnummer van jouw vereniging eenvoudig wijzigen als je een eerste bestelling plaatst. Je past dan in de bestelprocedure (bij betaalgegevens, bij stap 2) de tenaamstelling en het rekeningnummer aan en klikt op 'bestelling versturen'. Het rekeningnummer is dan direct aangepast in ons systeem. Je ziet het juiste rekeningnummer vervolgens ook terug bij jouw 'Clubgegevens' in je online inlogomgeving.

• Heb je al een bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2019? Om het rekeningnummer van jouw vereniging te wijzigen na het plaatsen van een bestelling, kun je mailen naar info@clubactie.nl. Vergeet daarbij niet om een bewijs van het betreffende rekeningnummer toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie/scan van je bankafschrift waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Het team van de Grote Clubactie zal na controle de wijziging doorvoeren en de wijziging aan jou bevestigen.

Waar vind ik de waardecoupon, indien een verkoper 20 loten of meer verkoopt?

• Deze krijgt de clubcoördinator in oktober, per mail, van de Grote Clubactie.

Waarom blijven de ingevoerde lotenkopers op de status "in behandeling" staan?

• Deze blijven in behandeling (klokje) staan tot het moment dat de eerstvolgende incasso heeft plaatsgevonden. Incasso's van de Grote Clubactie vinden plaats in de nacht van zondag op maandag en in de nacht van woensdag op donderdag tijdens de actieperiode (14 september 2019 t/m 11 december 2019).

Waar kan ik een factuur voor een Superlot vinden?

• Je kunt een factuur voor het Superlot vinden onder de 'Downloads' in Mijn Grote Clubactie. Log in op onze website met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik op 'Downloads'.

Vanaf wanneer mogen de loten verkocht worden?

• De Grote Clubactie gaat landelijk van start op zaterdag 14 september 2019. Vanaf dat moment mogen de loten verkocht worden.

Loten verkopen

Mag iedereen, van elke leeftijd, loten verkopen?

• Ja, iedereen, van elke leeftijd, mag loten verkopen. Wel zijn sommige verkoopmethodes meer geschikt voor jonge lotenverkopers (denk aan de verkoopmethodes: eenmalige machtiging en contant). Terwijl andere verkoopmethodes ideaal zijn voor volwassen leden binnen je club (denk aan de verkoopmethodes: Superlot en Online). Klik hier voor meer info over de verkoopmethodes.

Kan ik meespelen in de Grote Clubactie-loterij met een buitenlands IBAN?

• Ja, personen woonachtig in Nederland met buitenlandse IBAN-rekening mogen meespelen met onze loterij. Op onze huidige machtigingsformulieren en op onze website kunnen echter geen BIC-nummers worden ingevoerd. De BIC-nummers hebben wij nodig om van een buitenlands rekeningnummer te kunnen incasseren. Als tijdelijke oplossing willen we daarom vragen om de ingevulde machtiging (met NAW-gegevens) met het BIC-nummer en het IBAN-nummer naar ons te mailen op info@clubactie.nl. Vergeet niet om het registratienummer en/of de naam van de club waarvoor wordt meegespeeld te vermelden. Wij verwerken de machtiging dan in ons systeem. Woon je in het buitenland en heb je een Nederlands IBAN? Dan kun je niet meespelen in onze loterij. In onze vergunning is vastgesteld dat alléén mensen (18+), die woonachtig zijn in Nederland, mogen meespelen in de loterij.

Wanneer ontvang ik het geld bij deelname met verkoopboekjes (eenmalige machtiging), online verkoop en Superloten?

• Deelnemende clubs die met eenmalige machtiging, online lotenverkoop en Superloten (via eenmalige machtiging) hebben meegedaan, ontvangen de opbrengst van de loten rond 31 januari 2020 op hun rekening.

Loten kopen

Wanneer vinden de incasso’s plaats van verkochte loten?

• Verkochte loten kunnen vanaf 14 september t/m eind november 2019 worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.

Hoe kan het dat ik geen lot heb, maar wel een bedankbriefje?

• Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar staat het lotnummer op je bankafschrift.

Hoe lang is mijn lot geldig?

• Loten van de Grote Clubactie zijn één jaar geldig. De loten van 2019 zijn geldig tot en met 11 december 2020. (De loten van 2018 zijn geldig tot en met 12 december 2019.)

Als ik een winnend lot heb, hoe kan ik mijn prijs dan innen?

• Maak een kopie van je winnende lot en stuur het origineel met een begeleidende brief met je NAW-gegevens (naam-adres-woonplaats-gegevens) in een voldoende gefrankeerde gesloten envelop naar: Nationale Grote Clubactie, Postbus 440, 5000 AK Tilburg. Jouw prijs wordt binnen 6 weken bijgeschreven op je bankrekening of naar je toegestuurd. Als je jouw lot hebt betaald via een eenmalige machtiging, hoef je niets te doen. Binnen zes weken ontvang je jouw prijs automatisch thuis of, in geval van een geldprijs, op je bankrekening.