<      Succesverhalen

"Een persoonlijke benadering is belangrijk"

Patrick den Das
Voorzitter en Clubcoördinator Triathlon- en Zwemclub Oude Veer

€ 13.461,-
Doel: Ondersteunen Open Water Zwem Wedstrijd en wensen afdelingen vervullen


Triathlon- en Zwemclub Oude Veer realiseerde een bedrag van € 13.461,- met de verkoop van Superloten! Hoe kregen ze dat voor elkaar? “Een persoonlijke benadering is belangrijk”, vertelt Patrick den Das, clubcoördinator van de vereniging. De Grote Clubactie ging met hem in gesprek over dit prachtige resultaat.


Jullie zijn de beste nieuwkomer op het gebied van Superloten. Waarom Superloten?
Patrick legt uit: “Wij vonden dit een mooie kans om de lokale bedrijven te benaderen met de vraag of zij open staan voor enige vorm van sponsoring. Een mogelijkheid was het kopen van een Superlot. Naast de kans op het winnen van een Grote Clubactie-prijs, kregen de sponsors ook gratis publiciteit. Wij plaatsten namelijk een banner van hun bedrijf op onze verenigingswebsite. Ook spraken we af dat een gedeelte van de opbrengst voor een lokaal goed doel werd gereserveerd. Begin januari hield onze vereniging een feestelijke sponsorbijeenkomst bij ons zwembad “den Krieck” te Breezand. Na uitreiking van de cheque van € 750,- aan het lokale goede doel is er een groepsfoto gemaakt met alle sponsors. Dit stond op de voorpagina van het lokale weekblad.”

Hoe hadden jullie de verkoop van Superloten georganiseerd?
Patrick vertelt: “Slechts drie mensen zijn bezig geweest met verkoop van Superloten. Wij hebben een brief opgesteld met onze activiteiten erin en wat wij extra te bieden hebben bij aankoop van een Superlot. Met deze brief zijn wij langs gegaan bij mogelijke sponsoren. Bedrijven vinden het fijn als jij persoonlijk je verhaal komt doen. Alle bedrijven staan in een database met hun voorkeuren erbij. Zo zijn er alweer acht Superloten toegezegd voor volgend jaar. Wij hebben in het zwembad ook eenmalige machtigingsloten verkocht.”

Hebben jullie de kopers van Superloten nog in het zonnetje gezet?
Patrick: “Naast publiciteit op onze website, zorgden wij ook voor aandacht op social media. Zo werd er een foto gemaakt bij de aankoop van ieder Superlot. Wij bundelden dan telkens vijf bedrijven waar we een fotocollage van maakten. Deze werd vervolgens op Facebook en op onze website gezet. Ook kregen de sponsors dit digitaal toegestuurd als blijvende herinnering. Ze kunnen zich bovendien gratis abonneren op onze nieuwsbrief, als ze op de hoogte willen worden gehouden over de besteding van hun sponsorbijdrage bijvoorbeeld.”

Over die besteding gesproken… waar gaat het bedrag naartoe?
“Afdelingen binnen de vereniging kunnen aangeven waar zij behoefte aan hebben en hier proberen wij dan invulling aan te geven. Tevens organiseren wij jaarlijks een Open Water Zwem Wedstrijd, waar ook een deel van het Clubactie-bedrag naartoe gaat. Tevens gaan wij een gedeelte van het bedrag reserveren met het oog op de toekomst. Het zwembad blijft zonder inspanning immers niet eeuwig in goede staat”, aldus Patrick.

Tot slot: Hebben jullie nog een tip voor andere verenigingen?
“Als je een Superlot hebt verkocht aan een bedrijf, onderhoud hier dan contact mee. Bedrijven krijgen legio aanvragen om iets te sponsoren en dat een bedrijf dan jouw vereniging kiest, zegt veel over de betrokkenheid van deze sponsor voor jouw vereniging. Koester dit!”, tipt Patrick.


Doe mee! Schrijf direct jouw vereniging in

Net als ruim 5.500 andere clubs uit heel nederland

Schrijf je vereniging in

Hulp nodig bij de organisatie?


Onze servidesk staat voor je klaar!

Service Desk
Liever telefonisch contact?
Bel 013-4552825

Wat kun je winnen?


Koop loten en maak kans op
de hoofdprijs: € 100.000,- 

Bekijk prijzenpakket