Verkoopkaart of verkoopboekje?
Dit jaar is er een nieuwe verkoopmethode beschikbaar voor alle verenigingen: de verkoopkaart. Je kunt deze verkoopkaart gebruiken en/of combineren met andere verkoopmethodes. Soms krijgen we de vraag wat het verschil of de gelijkenis is met het verkoopboekje. In dit artikel laten we dat zien, zodat jij een weloverwogen beslissing kan nemen voor jouw vereniging en je leden die op pad gaan.
Dit zijn de overeenkomsten:
- Met beide methodes gaan je leden langs de deuren om loten te verkopen
- Je personaliseert ze door een QR-code sticker op de voorkant te plakken. Zo wordt direct vanaf de persoonlijke verkooppagina een lot online gekocht
- Via de persoonlijke QR-code sticker kunnen jouw leden inloggen op hun eigen verkoopomgeving
- Er staat een lotenmeter op om het aantal verkochte loten bij te houden
- Er zitten deurzegels bij om aan de koper te geven
Dit zijn de verschillen:
- Met het boekje heeft de koper de keuze en kan hij ook nog met pen een machtigingsformulier invullen. Deze machtigingen dien je aan het einde van de actie in te voeren. Daarom is het belangrijk om de boekjes op tijd terug te vragen
- Met de verkoopkaart kan de koper alleen loten online kopen door een QR-code te scannen. Deze loten staan direct geregistreerd in Mijn Grote Clubactie. Hierdoor heb je geen invoerwerk meer. Dat scheelt tijd aan het einde van de actie
Geen keuze voor de koper:
Je koopt je lot altijd online
Keuze voor de koper:
Koop online of vul met pen de machtiging in