Omni vereniging VELO
Wateringen

Peter van der Zanden
VELO-commissie Grote Clubactie

Online – Verkoopboekjes – Superloten
Opbrengst 2020 € 30.561,-

80%
van de opbrengst gaat naar de club!

Omni vereniging VELO realiseerde in 2021 een opbrengst van € 19.955,- met de Grote Clubactie. Lees hieronder hoe ze eerder ook een mooi bedrag ophaalde.

Waar voorgaande jaren alleen de afdelingen, zoals badminton en volleybal binnen de omni-vereniging zelf meededen, ging het dit jaar anders. De afdelingen hebben besloten om onder één naam mee te doen aan de Grote Clubactie en samen te werken voor een hoge opbrengst, onder het motto ‘Samen voor VELO’. Dus ook de afdelingen handbal, voetbal en vechtsport (Ryu Ha) gingen mee doen binnen dat grote geheel.

Coronacrisis

Ook bij VELO merkten ze de gevolgen van de coronacrisis. Bij de exploitatie van het complex, zoals de kantine en drie sporthallen, is een behoorlijk tekort ontstaan. Daarom zijn dit jaar de handen in één geslagen.

Commissie met vertegenwoordigers

‘Om de actie zo goed mogelijk op te zetten is er een commissie opgericht met uit elke afdeling een vertegenwoordiger, zo kunnen de lijntjes kort worden gehouden’, vertelt Peter van der Zanden, lid van de VELO-commissie Grote Clubactie. De leden boven de 12 jaar zijn aan de slag gegaan met papieren loten met het verzoek vanuit de commissie om deze zoveel mogelijk te verkopen. De jeugd onder de 12 jaar heeft verkoopboekjes gehad met daarop hun persoonlijke QR-code. Ook is er een beroep gedaan op sponsoren door middel van Superloten.

Steun jouw vereniging

Wij doen volgend jaar zeker weer mee! De Grote Clubactie is een fantastisch initiatief om met beperkte inspanning een mooie bijdrage voor de clubkas te realiseren.

De inzet van social media

Het promoten van de actie is super belangrijk, maar gelukkig ook heel makkelijk. Er is veel aandacht uitgegaan naar de inzet van Facebook maar ook naar de websites van alle afdelingen, wat zorgde voor meer bereik. Ook is het gebruik van e-mail vaak ingezet om o.a. leden te blijven informeren en motiveren. De aanvoerders en leiders waren ook erg betrokken doordat zij verantwoordelijk waren voor de stand van zaken binnen hun team.

Motivatie van leden

Volgens Peter is het belangrijk dat de leden weten waarvoor ze lootjes verkopen en waar de opbrengst voor bestemd is. Daarnaast heeft de omni-vereniging een interne verkoopwedstrijd opgezet. De 5 beste lotenverkopers krijgen een leuke prijs.

Sociale contacten

‘Bij VELO heerst een goede sfeer en naast het sporten zijn ook sociale contacten erg belangrijk’, vertelt Peter. Vanwege corona kunnen velen niet samen sporten of naar de kantine. Volgens Peter heeft de Grote Clubactie ervoor gezorgd dat de afdelingen nu ook samenwerken op een lager niveau dan het omni-bestuur. Peter: ‘Daarom doen wij volgend jaar zeker weer mee! De Grote Clubactie is een fantastisch initiatief om met beperkte inspanning een mooie bijdrage voor de clubkas te realiseren.’

Steun jouw vereniging

Ben je nieuwsgierig wat de Grote Clubactie voor jouw vereniging kan betekenen?